2021. 12. 8. 10:06ㆍ카테고리 없음
Minor Hellbound spoilers follow.
Let's get this out of the way up front. Hellbound isn't the next Squid Game, no matter how many articles out there keep wondering if it is. Sure, they're both Netflix shows that hail from South Korea, and yes, they each offer some adult genre thrills, but that's where the similarities end.
As much as we love Squid Game, Netflix's biggest show to date, Hellbound is an entirely different beast, which means that any comparisons between the two are lazy and even quite problematic. It's like recommending Loki to someone who enjoys Line of Duty. Just because they're both genre shows shot in the same language, it doesn't mean they're comparable.
마이너 헬 바운드의 스포일러은 다음과 같습니다.
앞의 문제를 해결해 보겠습니다. 헬 바운드는 다음하지 않습니다 오징어 게임 , 아무리 그것이 궁금가 유지에서 얼마나 많은 기사 . 물론, 그들은 모두 한국에서 온 Netflix 쇼 이고 예, 각각 성인 장르의 스릴을 제공하지만 유사점이 끝나는 곳입니다.
만큼 우리가 사랑하는 오징어 게임 , 넷플릭스의 현재까지 가장 큰 쇼를 , 헬 바운드는 둘 사이에 어떤 비교가 게으르고도 상당히 문제가 있음을 의미 완전히 다른 짐승이다. 라인 오브 듀티 를 좋아하는 사람에게 로키 를 추천하는 것과 같습니다 . 같은 언어로 촬영된 두 장르의 쇼라고 해서 비교 대상이 되는 것은 아닙니다.

Unwarranted Squid Game comparisons do a disservice, not just to Hellbound, but also the Korean entertainment industry at large. From star-crossed romances (Crash Landing On You) and zombie period dramas (Kingdom) to revenge fantasies (My Name) and political thrillers (Designated Survivor: 60 Days), the incredible shows available on Netflix alone prove that there's far more to Korean TV than just Seong Gi-hun and that fateful game of marbles.
But what about Hellbound itself then? Is it actually worth your time? Even before you press play on episode one, it's important to know that you're in safe hands with Yeon Sang-ho, the director behind Train To Busan and its unhinged sequel, Peninsula.
Here, Yeon pulls double duties as writer and director in another story concerned with the afterlife, but this time round, zombies are nowhere to be seen. Instead, Hellbound opens with three giant ape-like creatures that attack and violently murder a man in broad daylight. Once he's beaten to death, the monsters burn the corpse until all that remains is an ashy skeleton. With their work complete, the three otherworldly beings jump back to whatever hellish realm they came from.
부당한 오징어 게임 비교는 Hellbound 뿐만 아니라 한국 엔터테인먼트 산업 전반에 해를 끼칩니다 . 별 교차 로맨스 (에서 충돌 착륙 당신 )와 좀비 기간 드라마 ( 영국 복수의 환상 (에) 내 이름 )과 (정치 스릴러 생존자 지정 : 60 일 ) 넷플릭스 볼 수 있습니다, 놀라운 쇼 혼자 한국어에 훨씬 더가 있음을 증명 TV 그 이상은 성기훈 과 그 운명의 구슬게임 .
그러나 Hellbound 자체는 어떻습니까? 실제로 시간을 할애할 가치가 있습니까? 1회에서 재생을 누르기 전에도, 부산행 과 후속편인 반도 의 감독인 연상호와 함께 안전한 손에 있다는 것을 아는 것이 중요합니다 .
여기에서 연은 사후세계와 관련된 또 다른 이야기에서 작가와 감독으로 이중 임무를 수행하지만, 이번에는 좀비가 보이지 않습니다. 대신, Hellbound 는 대낮에 사람을 공격하고 폭력적으로 살해하는 세 개의 거대한 원숭이 같은 생물로 시작됩니다. 그가 두들겨 맞으면 괴물들은 잿빛 해골만 남을 때까지 시체를 불태웁니다. 작업이 완료되면 세 명의 다른 세계의 존재가 그들이 왔던 지옥 같은 영역으로 되돌아갑니다.

As an opening scene, this attack is both exhilarating and slightly bewildering, but in the best way possible. Yeon wastes no time thrusting you into the show's unique premise, which we soon discover is actually hinged on visits from "angels" that predict your exact time of death. Once the countdown comes to an end, that's when those beastly creatures come and send you straight to hell.
Just as that bizarre opening scene throws you off balance, Hellbound then pulls the rug out from under you again in a very different way. Because this isn't the hi-octane fantasy horror that you might be expecting, especially after that initial attack. Instead, Yeon slows things down with a twisty police procedural that explores the impact of these visitations on society at large.
As you might expect, religious fanatics soon latch onto the idea that angels have stepped in to send sinners to hell. To exploit these horrific developments and increase their influence further, these cultists band together to form the New Truth Society, led by Jeong Jin-soo.
오프닝 장면으로서 이 공격은 들뜨기도 하고 약간 당혹스럽기도 하지만 가능한 한 최선의 방법입니다. 연은 쇼의 독특한 전제로 시간을 낭비하지 않습니다. 우리는 곧 당신의 정확한 죽음 시간을 예측하는 "천사"의 방문에 달려 있다는 것을 곧 알게 됩니다. 카운트다운이 끝나면 그 짐승 같은 생물이 와서 당신을 지옥으로 곧장 보냅니다.
그 기괴한 시작 장면이 당신을 균형에서 벗어나게 하는 것처럼, Hellbound 는 매우 다른 방식으로 다시 당신 아래에서 깔개를 꺼냅니다. 이것은 특히 초기 공격 이후에 예상할 수 있는 하이 옥탄 판타지 공포가 아니기 때문입니다. 대신 연은 이러한 방문이 사회 전반에 미치는 영향을 탐구하는 구불구불한 경찰 절차로 상황을 늦추고 있습니다.
예상하시겠지만, 종교적 광신자들은 곧 천사들이 죄인들을 지옥으로 보내기 위해 개입했다는 생각에 집착합니다. 이러한 끔찍한 전개를 이용하고 영향력을 더욱 확대하기 위해 이 이교도들은 정진수가 이끄는 새로운 진실 사회를 결성합니다.
Yoo Ah-in charms in this quite, eerie role, and he's joined by a wider cast who all excel here too, reminding viewers that charismatic, moving performances can be — and are often — found in genre fare too. Early standouts include Yang Ik-june as the world-weary detective, and Kim Hyun-joo as Min Hye-jin's hopeful attorney, but they're far from the generic archetypes that these descriptions might suggest.
Throughout this six episode story, each of these main characters will surprise you with how they navigate the ethical problems raised by the arrival of angels and demons on earth. The script's measured pace takes plenty of time to delve deep here, but the show remains engaging throughout thanks to all this character work and the constant sense of foreboding that instils each frame.
유아인은 이 상당히 으스스한 역할을 매료시켰고 여기에 모두 뛰어난 배우들이 합류하여 시청자들에게 카리스마 있고 감동적인 연기는 장르에서도 종종 발견될 수 있음을 상기시킵니다. 초기에 눈에 띄는 인물은 세계에 지친 탐정 양익준과 민혜진의 희망찬 변호사 김현주이지만, 이러한 묘사가 암시하는 일반적인 전형과는 거리가 멀다.
이 6개의 에피소드를 통해 이 주인공들은 지구에 천사와 악마가 도래함으로써 제기된 윤리적 문제를 해결하는 방법으로 당신을 놀라게 할 것입니다. 대본의 측정된 속도는 여기에서 깊이 탐구하는 데 많은 시간이 걸리지만 이 모든 캐릭터 작업과 각 프레임을 불러일으키는 끊임없는 예감 덕분에 쇼는 내내 매력적입니다.

Surprisingly enough, the monsters from the opening don't appear as much as you might expect, and that's actually a blessing on two fronts. Not only is their CGI a tad shoddy, but more importantly, this show's biggest strength is the underlying dread that permeates throughout, whether we're focused on crazed YouTubers or a hellbound mother who's hellbent on protecting her kids at any cost. Too many rampant demons would detract from all that.
Let's just hope that unjustified comparisons between Hellbound and Squid Game don't end up detracting from Yeon's impressive work here. There's plenty more ground left to cover with this premise and all those final twists, assuming of course that the ground doesn't open up suddenly and drag this show down into the vast oblivion of Netflix's ever growing catalogue.
놀랍게도 오프닝의 몬스터는 예상만큼 많이 나타나지 않으며 실제로 두 가지 측면에서 축복입니다. 그들의 CGI가 약간 조잡할 뿐만 아니라 더 중요한 것은 이 쇼의 가장 큰 장점은 우리가 미친 YouTube 사용자에 초점을 맞추든, 어떤 대가를 치르더라도 자녀를 보호하기 위해 열심인 지옥에 갇힌 어머니에 초점을 맞추든 전체에 스며드는 근본적인 두려움입니다. 너무 많은 만연한 악마들이 그 모든 것을 방해할 것입니다.
지옥행 과 오징어 게임의 부당한 비교가 여기서 연의 인상적인 작업을 손상시키지 않기를 바랍니다 . 이 전제와 모든 최종 비틀기에는 더 많은 근거가 남아 있습니다. 물론 근거가 갑자기 열리지 않고 이 쇼를 Netflix의 계속 성장하는 카탈로그의 광대한 망각으로 끌어내리지 않는다는 가정 하에.
https://www.digitalspy.com/tv/a38277285/hellbound-netflix-review-k-drama/
Netflix's Hellbound could — and should — be the next big Korean hit
It's not the show you think it is.
www.digitalspy.com